miercuri, 26 august 2009

FOTBAL DE ….DOI LEI

“Ai vazut meciul?”, ma intreaba deunazi un amic pe strada, destul de agitat….”Ce meci?”, ii raspund luat prin surprindere de intrebare…”Cum ce meci, ala d-aseara?”…se arata el uimit….”Nu, nu l-am vazut. Nici n-am stiut macar ca este meci!!Cine a jucat?”….am continuat facand pe prostul, desi intre timp mi-am adus aminte ca am auzit ceva la stiri, din intamplare, trebaluind prin camera….”Bai, nu se poate, n-ai vazut meciul?”...amicul meu era deja in pragul unui infarct. Nu putea concepe in mintea lui ingusta, ca exista si oameni in tara asta, care nu sunt interesati de fotbal…”Era un meci asa de important de trebuia sa-l vad?”…m-am aratat eu curios….”Foarte important, Steaua s-a calificat in Liga Campionilor!!!”…ma informa excitat tipul….”Aoleu, zisei, asta da eveniment!!!”…Discutia a continuat in acelasi registru, el foarte implicat emotional, eu la fel de ironic….
Stau si ma intreb, ce culori are viata unor astfel de persoane, din pacate majoritari! Pentru ei nu exista oare decat fotbal, bautura si manele??? Acesta este genul de om pe care-l reprezinta amicul meu. Il vedem zilnic la televizor cum se iau la bataie intrei ei ca niste animale scapate din cusca, sau cu jandarmii, care sunt prea blanzi, distrugand totul in calea lor.Unii sunt atat de impatimiti incat atunci cand echipa lor pierde sau primeste un gol, isi arunca pe fereastra televizorul, cuptorul cu microunde sau ce-i cade in mana, isi bate nevasta, copiii, isi da foc la casa….In cel mai fericit caz se imbata muci(nu ca nu s-ar imbata oricum). Orice medic psihiatru ar confirma faptul ca acestia au mari probleme la cap si ca locul lor este in alta parte, nu printre oameni normali.
Am incercat de cateva ori, din spirit civic, nu din placere, sa leg o conversatie mai serioasa cu un astfel de individ, insa am renuntat ajungand la concluzia ca sunt iremediabili. Ce ma nelinisteste si mai mult este ca exista si persoane intelectuale, cu o anumita pregatire si cultura, virusati de fotbal.
Desi fotbalul romanesc este egal cu zero de multi ani, si asta n-o spun numai eu, ci au recunoscut-o renumiti fotbalisti cu capul pe umeri, media mananca fotbal pe paine facand din non-valori si analfabeti, din neciopliti si vulgari, niste personaje de elita, care-si etaleza zi de zi incultura crasa si nesimtirea pe posturile TV.
Este de ajuns ca o echipa romaneasca sa se califice numai, intr-un campionat(ceea ce ar fi sinonim cu trecerea unei preselectii la un festival), ca lingaii si trepadusii sa fie in culmea fericirii, ridicandu-le temple si osanale ca si cum ar fi castigat deja cupa, iar cand amatorii de ei pica dupa primul meci, asa cum ne-au obisnuit deja, in loc sa-i faca ca pe-o albie de porci si sa le scoata ochii cu adevarata lor valoare, ei le gasesc intotdeauna scuze sau ii imbarbateaza ca pe niste copii sarmani si nevinovati. Atunci cand cineva are tupeul sa-i puna la zid zeci si sute sar pe acestia gata sa-i faca tandari ca s-au luat de baietii de portelan, care, cica, au avut ghinion!!!Pai dupa cat se vede fratilor, daca nu sunt non-valori atunci inseamna ca s-au nascut ghinionistii, saracii, daca nu sunt in stare de multe ori nici sa se califice, dar sa ajunga intr-o finala!!!
Mai, domnilor, in acest caz ce trebuie sa facem pentru Marii Campioni ai Romaniei de la gimnastica, canotaj, atletism etc, care de la varste fragede(5-6 ani), muncesc pe branci si nu au tupeul sa se sparga-n figuri, desi majoritatea dintre ei sunt deja obisnuiti sa fie campioni mondiali sau olimpici, visul oricarui fotbalist… Pe cati dintre Marii Campioni ii vedem toata ziua la Tv cu masini si vile de lux, etalandu-si toalele si partenerii pe la reuniuni mondene, desi ar avea tot dreptul si meritul??
Din pacate am ajuns la stadiul in care nici macar spiritul meu patriotic nu ma mai poate convinge sa urmaresc cu interes si placere echipa nationala, gandindu-ma la cine intra pe teren si cunoscand dinainte rezultatul…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu